Palkansaajien tutkimuslaitoksen johtaja vaihtuu

Tiedote 28.2.2018

Julkaisuvapaa HETI

Palkansaajien tutkimuslaitoksen johtaja Seija Ilmakunnas on ilmoittanut luopuvansa tehtävästään kesäkuun 2018 lopussa. Tutkimuslaitoksen hallitus käynnistää rekrytointiprosessin uuden johtajan löytämiseksi.

Ilmakunnas tulee kesällä hoitaneeksi tehtäväänsä seitsemän ja puoli vuotta. ”Kysymyksessä on ollut varsin mielenkiintoinen ajanjakso niin talouskehityksen kuin työmarkkinoiden muutospaineiden osalta. Olen hyvin kiitollinen saamastani mahdollisuudesta hoitaa tehtävää, joka on tärkeä yhteiskuntapolitiikan vaihtoehtojen esillä pitämiseksi. Nyt on hyvä aika niin laitoksen kuin oman uudistumisen kannalta osata irrottautua siitä. Uusi johtaja tuo myös aina mukanaan uutta osaamista ja omat verkostonsa”, Ilmakunnas perustelee.

”Seija Ilmakunnas on tehnyt hyvää työtä näinä vuosina tutkimuslaitoksen kehittämiseksi ja sen aseman vakiinnuttamiseksi”, arvioi Palkansaajien tutkimuslaitoksen hallituksen puheenjohtaja Matti Tukiainen. ”Haluan lausua hänelle kiitokset tästä työstä. Tämä on iso menetys Palkansaajien tutkimuslaitokselle, mutta ymmärrän myös hänen perustelunsa.”
Palkansaajien tutkimuslaitoksen painopisteitä ovat työmarkkinoiden, julkisen talouden ja talouspolitiikan tutkimus ja talousennusteet. Laitoksessa tehdään korkeatasoista taloustieteellistä tutkimusta, joka samalla palvelee myös yhteiskunnallista keskustelua ja päätöksentekoa. Palkansaajien tutkimuslaitoksessa työskentelee noin 20 henkilöä tutkimus- ja tukitehtävissä

Hallituksen puheenjohtaja Matti Tukiainen

Johtaja Seija Ilmakunnas