PT:lle etsitään johtajaa

Palkansaajien tutkimuslaitos on vuonna 1971 perustettu itsenäinen ja voittoa tavoittelematon kansantalouden asiantuntijayksikkö. Laitoksen toiminnan tavoitteena on tarjota tutkimustietoa yhteiskunnallisen keskustelun sekä päätöksenteon tueksi, ja sen tutkijat osallistuvat aktiivisesti julkiseen talouspoliittiseen keskusteluun. Pääasialliset tutkimusalueet ovat työmarkkinat, julkinen sektori sekä makrotalous ja talouspolitiikka. Palkansaajien tutkimuslaitoksen kannatusyhdistykseen kuuluvat Suomen ammatilliset keskusjärjestöt SAK, Akava ja STTK ja niiden jäsenliittoja, jotka yhdessä muodostavat laitoksen rahoituksen perustan. Ulkopuolinen tutkimusrahoitus on suuruusluokaltaan yhtä merkittävä rahoituslähde. Laitoksen tutkimustoimintaan on saatu avustusta myös opetus- ja kulttuuriministeriöltä.

Palkansaajien tutkimuslaitokselle etsitään

JOHTAJAA

toistaiseksi voimassa olevaan työsuhteeseen.

Palkansaajien tutkimuslaitoksen johtaja vastaa reilun 20 henkilön organisaatiosta, jossa työskentelee merkittävä joukko tutkijoita. Johtaja vastaa laitoksen soveltavan taloustutkimuksen korkeasta tasosta sekä tutkimustulosten tunnettuudesta ja vaikuttavuudesta. Sidosryhmäyhteistyö ja työyhteisön johtaminen ovat merkittävä osa toimenkuvaa. Tutkimuslaitoksen johtajalta edellytetään johtamiskokemusta, kokemusta yhteiskunnallisesta keskustelusta ja vahvaa tutkimuksellista taustaa.

Lisätietoja tehtävästä antavat

Asiantuntija Markus Ojakoski
puh. 0500 459 009
s-posti: markus.ojakoski@rppeople.fi
RP People Oy

Asiantuntija Esa Suominen
s-posti: esa.suominen@rudpedersen.com
RP People Oy

Hakemus ansioluetteloineen ja palkkatoivomuksineen pyydetään jättämään 25.4.2018 mennessä osoitteeseen markus.ojakoski@rppeople.fi.